יום שבת, 28 בנובמבר 2009

הציבור התורני איננו מושלם

התבטאות יוצאת דופן, לטעמי, הופיעה השבוע הטורו של הרב אליעזר מלמד בעיתון 'בשבע' (קישור). לגזור ולשמור (ההדגשות שלי):
חשוב להדגיש כי צריך לתת בחירה להורים לשלוח את ילדיהם לחינוך ממ"ד או תורני. אמנם לדעתי היה רצוי שכולם יבחרו בחינוך תורני, אבל אני גם יודע שיש ערכים חשובים שהציבור החרד"לי עדיין אינו מצליח לבטא באופן שלם, וערכים אלו מתקיימים יותר על ידי הציבור הדתי-לאומי הקלאסי, וחס ושלום אסור שערכים אלו ירדו לטמיון. לכן אנסה לשכנע את הציבור החשוב הזה שהקפדה על גדרי הצניעות, למשל, אינה מתנגשת בערכים החשובים להם, אבל גם אם לא ישתכנעו אכבד אותם ואתמוך בהם כדי שיוכלו להנחיל את הערכים התורניים שהם מצטיינים בהם. אלא שיחד עם זאת, גם הם אינם צריכים לכפות את עמדתם על המעוניינים בחינוך תורני.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: משה תאריך: 29/11/09, 08:48:38
לא הבנתי מה עמדתו של הרב לגבי התבטאות זו.

שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 08:53:38
ראה את הפוסט הזה:
http://ravtzair.blogspot.com/2009/10/2.html

שם השולח: ש/א תאריך: 29/11/09, 17:42:09
עמדתו של הרב מלמד?

(ראה את הפוסט הזה:
http://ravtzair.blogspot.com/2009/11/blog-post_11.html)

שם השולח: Benny (האתר שלי) תאריך: 29/11/09, 18:10:39
ש.א.,
לא הבנתי על מה אתה מדבר? ומה אתה מנסה לומר?