יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

דברים המתחדשים בכל יום

למעלה מחצי שנה לא כתבתי רשימה מהסוג הזה (בעבר הצעתי לכם, הקוראים, להתנדב לכתוב טור קבוע מהסוג הזה), אך הצטברו ביומיים האחרונים הרבה דברים קטנים שחשבתי לקבץ לכאן.

- מי שלא ראה את הסרט על היעלמותו של הרב ניר בן-ארצי ששודר במוצ"ש האחרון בערוץ 2 - לדעתי זה שווה צפיה (אני מאמין לסיפור, פשוט כי אני לא מאמין שמישהו יהיה מספיק יצירתי כדי להמציא סיפור כזה ביזארי).

- ארגון רבני צהר רוצים לרשום נישואין. יוזמה זו כבר מתגלגלת לפחות חצי שנה. היום החליט מי שהחליט לצאת עם זה לתקשורת - אינני יודע אם זה בגלל שזה ממש התקדם לאחרונה או בגלל שזה הגיע למבוי סתום. האם זו התחלה של הפרטת כל שירותי הדת במדינה?

- תכננתי לכתוב רשימה על הפרסומת שהופיעה השבת בעיתון "בשבע" עם הכותרת "תרמתי שנה מחיי לרפואת הרב מרדכי אליהו". אך הקדימו אותי בעיתון הארץ. מישהו מכיר אי פעם בהיסטוריה המודרנית שנעשה יוזמה כזו? האם זה על דעת משפחת הרב אליהו?

- כנס "דורשי ציון" - בעקבות דברי הג"ר י"ש אלישיב לשמעון פרס על עליית יהודים להר הבית, מתקיים כנס לעידוד העלייה להר הבית על פי ההלכה. רשימת המשתתפים בכנס היא, לדעתי, מגוונת ומרשימה ביותר.

- זה לא חדש בכלל, אבל התברר לי השבוע שיש אנשים במחנינו שלא ראו אותו. אני בדרך כלל נמנע מלדרוך על יבלות של החברה החרדית, ולכן בזמנו לא עשיתי עניין מהסרט הזה. עם זאת, אני חושב שכל אחד צריך לראות פעם אחת את הסרט הזה ולזכור למשך כל החיים עד כמה אדם יכול לבזות את התורה תוך כדי שהוא חושב שהוא מכבד את התורה. שמו של הסרט "יש לנו כמה שאלות לברר" - מי שינחש נכון את הסוף יקבל קלאפ על השלחן.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

שם השולח: משה תאריך: 21/10/09, 07:30:45הקישור של השאלות לרב אלישיב חזק ביותר. קל להבין איך הגיעו לאסור מעליות שבת.

שם השולח: רועי תאריך: 21/10/09, 09:31:33לא הבנתי את הבעיה בסרט הזה