יום ראשון, 1 בפברואר 2009

בלי נוער הגבעות - מענה לעמנואל שילה

הנושא הזה בעיקרו הוא יותר מדי פוליטי לבמה הזו. לכן החלטתי מראש לותר על הכתיבה כאן ולהסתפק בכתיבת טוקבק באתר ערוץ 7 (או שמא יש לומר ערוץ פראבדה), אך מכיוון שמבקר הטוקבקים החליט לצנזר את תגובתי החלטתי לפרסם כאן בכל זאת תגובה קצרה.
עמנואל שילה פרסם בגליון האחרון של "בשבע" (או שמא יש לומר בפראבדה) מאמר תחת הכותרת "עם מרזל ועם נוער הגבעות" ובו הוא תוקף את מפלגת הבית היהודי על רקע התבטאותו של זבולון אורלב כי הם מפלגה ללא נוער הגבעות וללא סרבנים. טענתו העיקרית של שילה היא (לינק):
אי אפשר לקבל את הפלגנות הסלקטיבית של אורלב וחבריו, שמוכנים להכיל בתוך המחנה אנשי שמאל ופורקי עול מצוות, אבל מוציאים אל מחוץ לגדר את מרזל ואת 'נוער הגבעות'
מכיוון שכתבתי כאן בעבר על כך שלדעתי העובדה שאפילו קצין בכיר אחד לא פשט את מדיו כמחאה על הגירוש מגוש קטיף מראה על פגם מוסרי עמוק בפיקוד של צה"ל, אינני חושב שאני צריך להיות זה שאמור ללמד זכות על התבטאותיו של אורלב. יש להוסיף, שעל אף הכינויים שהדבקתי לעיל לכלי התקשורת מבית ערוץ 7, אינני מצפה מהם כלל לנהוג באובייקטיביות ואני מבין לחלוטין את ההשתמשות בכלים העומדים לרשותם לטובת קידומו של מייסדם/מנהלם. עם זאת אני כן מצפה להתנהגות מכובדת והגונה גם כלפי אלו שהם מבקרים וגם כלפי הקוראים (מישהו לדוגמא מבין מדוע בערוץ 7 חסמו את האפשרות לכתוב טוקבקים על ידיעות פוליטיות? עוד יותר, מישהו מבין מדוע הנהלת הערוץ לא פרסמו את נימוקי החלטתם בפני הקוראים?).
המאמר שפרסם עמנואל שילה הוא דמגוגיה זולה ואני די בטוח שגם הוא יודע את זה, ובזה הוא חטא בחוסר הגינות כלפי קוראיו. למי שלא מבין, אסביר.

המכנה המשותף עליו מבוסס הבית היהודי הוא רצון ושאיפה להיות שותף בהנהגת המדינה. ההנחה הזו והרצון הזה היה גם הבסיס שעליו הסכימו כל הח"כים כאשר הם פנו לניסיון הכושל של האיחוד והקמת המועצה הציבורית. השאיפה להיות שותף בהנהגת המדינה יכולה להתגשם, די בהגדרה, רק על ידי אנשים המכירים בכוחה ובזכותה של הנהגת המדינה. אנשים הרואים במדינה אויב, גם אם הם יראי שמיים גדולים, אינם יכולים אפילו לטעון שהם שואפים להשתתף בהנהגת המדינה - זהו אקסימורון. זה לא סוד שהגרעין הקשה והמוביל של נוער הגבעות לא מכיר כלל במדינת ישראל ובזים לחיילי צה"ל. הדוגמא שהביא עמנואל שילה מרועי קליין שכביכול היה נוער גבעות בגלל שגר במאחז לא חוקי פשוט מקוממת. גם עמנואל שילה יודע שיש אנשים לא מעטים בגב ההר הבזים לרועי קליין ולעמיחי מרחביה ולכל חייל אחר שהמשיך לשרת בצה"ל אחרי הגירוש.
אנשים אלו, שאינני מטיל דופי בקיום המצוות שלהם, אינם יכולים להיות שותפים במפלגה הרואה בהשתתפות בהנהגת המדינה ובמוסדותיה אידיאל.

אין תגובות: