יום ראשון, 10 באוגוסט 2008

שאלות הלכתיות במקום העבודה המודרני

הרשימה הזו והרשימה הבאה מתפרסמות לקראת יציאת הבלוג לחופשת "בין הזמנים".

במחשבות שעלו בראשי על עתיד הבלוג הזה, אחד הרעיונות היה לפתח פינה קבועה בנושא: התמודדות הלכתית עם תנאי העבודה המודרניים. כוונתי בעיקר למפעלי היי-טק ודומיהם, אך אני פתוח גם למקצועות נוספים.

לצורך כך אני פונה אליכם, הקוראים הנאמנים, ומבקש שתכתבו לי על שאלות שאתם נתקלים בהם ושאתם מתמודדים איתם בעבודה. לדוג': מה יחס ההלכה לתרבות "פינת הקפה" בעבודה? האם עובד היי טק יכול לעזוב את עבודתו לפני תום תקופת ההכשרה שלו, בטרם החזיר את ההשקעה בו לארגון? אם כן, מה בדבר עובד שמראש הגיש מועמדות לעבודה כאשר הוא יודע שהוא יעזוב לפני תום תקופת ההכשרה?

בבקשה תרגישו חופשי להעלות שאלות, גם אם התשובה נראית לכם פשוטה (אפשר גם שאלות בנושאים שאינם חושן-משפט פרופר, כדוג': לשון הרע בעבודה וכד').

עוד בנושא זה, אני מחפש מישהו בעל הבנה רחבה בתחום חושן-משפט שיוכל להתמודד עם השאלות הללו. מכיוון שאני יודע שיש מספר לומדי ובוגרי ארץ-חמדה המגיעים לכאן מפעם לפעם, אשמח אם אחד מהם יהיה מוכן לקחת משימה זו על עצמו. כמובן, שאם יש מישהו אחר מהקוראים או מידידי הקוראים שיהיה מסוגל ומוכן לקחת זאת על עצמו, אשקול זאת בחיוב.

אין תגובות: